Keresés az oldalon

Tisztelt Szülők! 

Az 1. osztályos gyerekeket szeptember 3. és 7.-e között kísérhetik be reggelente, és a tanítás befejeztekor mehetnek be értük a tanterembe. A 2., 3., 4., évfolyamosokat az iskola bejáratánál szíveskedjenek megvárni.

1.a - szeptember 3 - 18:00

1.b - szeptember 3 - 18:00

1.c - szeptember 3 - 17:00

1.d - szeptember 3 - 17:00

 

2.a - szeptember 4 - 17:00

2.b - szeptember 4 - 17:00

2.c - szeptember 4 - 17:00

 

3.a - szeptember 5 - 16:30

3.b - szeptember 4 - 17:00

3.c - szeptember 5 - 18:00

3.d - szeptember 5 - 17:00

 

4.a - szeptember 4 - 17:00

4.b - szeptember 5 - 17:00

4.c - szeptember 6 - 17:00

4.d - szeptember 5 - 17:00

 

Iskolánk kitűnő tanulója, Szögi Lili a 7. a osztályba jár. Szívesen versenyez minden tantárgyból kisdiák kora óta. Most a Tudásbajnokság c. versenyen a Pest megyei 7. helyet szerezte meg.
Gratulálunk!
 
 
szogi lili 

Sikeresen szerepelt egy nemzetközi rajzpályázaton a Hunyadi Mátyás Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola diákja, Miklósi Vivien Zoé. A 7. a osztályos tanuló  az iskolában bolgár nyelvet is tanul, s a bolgár nyelvtanár közvetítésével indult el a pályázaton, amelyen különdíjjal jutalmazták a munkáját.  Vivien nagyon szeret rajzolni, korábban már több elismerést kapott. 

A díjat május 9-én vette át  az Alapvető Jogok Biztosának Hivatalában. A pályázaton díjazott alkotásokat a napokban kiállítás keretében tekinthetik meg az érdeklődők az iskolában, majd országos turnéra indulnak a rajzok.

Gratulálunk Vivien legújabb sikeréhez!

V 0251

A Pangea Matematika Versenyt Magyarországon immár 10. alkalommal rendezték meg ebben a tanévben.

A verseny célja a matematika szórakoztató mivoltának bemutatása, a matematika megszerettetése. Továbbá célja a tehetséggondozás.

milan es matyi meg a tobbiek

A versenyen a 3-10. évfolyamos tanulók mérhetik össze tudásukat, akik száma az idén elérte a 25.775 főt. Iskolánkból 187 tanuló vett részt.

A megmérettetés 2 fordulóból állt: az iskolai forduló legjobbjai kerülhettek az országos döntőbe. 100%-os teljesítményt két 3. osztályos tanulónk ért el. A 3.574 harmadikos indulóból Kovács Milán és Tóth Mátyás az országos döntőbe került, ahol a 4. és 5. helyezést érték el és különdíjban részesültek.

kovacs milandijkiosztototh matyas 3a

Kapás Valéria

a verseny szervezője

Büszkék vagyunk nyolcadikos tanulóinkra, akik magyarból és matematikából is az országos átlag fölötti pontszámot értek el a központi írásbeli felvételi vizsgán.

Gratulálunk nekik!

Sárközy Luca 7.a osztályos tanulónk a Kazinczy-díj Alapítvány "Szép Magyar Beszéd" verseny területi fordulóján 1. helyezést ért el, ezzel tovább jutott az országos döntőbe.

Ebben a tanévben is megrendezték a már hagyományosnak számító matematikai versenyt a taksonyi Taksony Vezér Német Nemzetiségi Általános Iskolában. A megmérettetésen a Halásztelki Hunyadi Mátyás Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola diákja, Tóth Mátyás a harmadik helyen végzett.

A 3., 4. osztályosoknak szervezett területi versenyre a térség településeinek - Szigetszentmiklós, Dunaharaszti, Áporka, Halásztelek és Taksony – több ezer diákja közül választották ki a legjobb matematikusnak számító harminc tanulót.  

A Hunyadi iskolát két harmadik osztályos és egy negyedikes diák képviselte, közülük a 3. A osztály tanulója, Tóth Mátyás végzett a harmadik helyen.

Felkészítője, Kapás Valéria tanító elmondta, hogy a versenyen elsősorban logikai gondolkodást igénylő feladatokat kellett megoldani, ezért különösen fontosak az itt elért eredmények.

 A jövő hónapban tovább folytatódnak az országos és területi matematikai találkozók, s a fiatalok már most készülnek a Zrínyi és az Orchidea versenyre.

Kapás Valéria hangsúlyozta: egy-egy jó eredmény eléréséhez elengedhetetlen a diákok tehetsége, de szükség van a megfelelő motiváltságra, érdeklődésre is a tudáshoz, amit tehetséggondozással, külön foglalkozásokon fejlesztenek a pedagógusok.

Delbács Nauszika tanárnő szervezésének köszönhetően a Magyar Tudományos Akadémia Wigner Fizikai Kutatóközpontjának nyílt napján vettünk részt. A Hunyadi Iskola a téma iránt érdeklődő 8. osztályos, és gimnazista tanulói a Magyar Tudomány Ünnepe keretében látogattak el Csillebércre, az egykori Központi Fizikai Kutató Intézetbe.

A különböző iskolák tanulóit és kísérőiket a kutatóközpont igazgatója fogadta, mesélt nekik az intézmény múltjáról, majd a kutatóközpont munkatársai kíséretében 12 labort, és az Intézet adatközpontját nézhettük meg. Választásunk szerint 3-3 kutatóhelyet látogattunk meg 6-9 fős csoportokban, s az ott dolgozó kutatók elmagyarázták, mivel foglalkoznak, milyen kísérleteket végeznek. Először olyan laborban jártunk, ahol az egészségügyi vizsgálatokhoz hasonló röntgensugarakkal végeznek vizsgálatokat. A röntgensugarak segítségével meg tudják állapítani, hogy egy-egy tárgy, például egy kép festékei milyen anyagokból készültek, esetleg van-e egy másik kép is a látható festmény alatt.

Vendéglátónk mosolyogva válaszolt egyik tanítványunk kérdésére, miszerint, ők nem dolgozni, hanem tulajdonképpen játszani, legkedvesebb tevékenységüket végezni járnak a munkahelyükre. A készülék, amivel megnéztük egy ezüst(ként vásárolt) gyűrű alkotó anyagait, az ő két éves munkájának, fejlesztésének az eredménye, és ilyen sehol máshol nincs a világon.

Sétánk második állomásán a fúziós energia előállításával, ennek érdekes nehézségeivel ismerkedtünk. A gyerekek ismét hallhatták az örök törvényt, miszerint energiát előállítani nem lehet, csak valaminek a már meglévő energiáját tudjuk felhasználni. Ha az atommagon belüli részecskéket egyesítik, akkor nagy mennyiségű energia szabadul fel. Itt azt tanulmányozzák, hogyan lehetne ezt ipari körülmények között előállítani. A részecskék ütköztetéséhez ugyanis többek között hihetetlenül magas hőmérsékletre van szükség.

A következő állomáson a környezetünkben lévő természetes és a mesterséges sugárzásokról volt szó. Megnézhettük a kutatólabort, ahol a különböző sugárzó anyagokat is vizsgálják. Láttuk, védőeszközként milyen ólomból készült „téglákkal” vették körbe a mérőhelyeket, milyen mérőműszereket használnak. Itt a gyerekek a kézbe vehettek egy kicsi üvegcsét, amelyben higany volt, illetve megnézhették, hogyan folyik a higany a kicsi üveg tálkában, hogyan viselkedik a folyékony fém mozgatás hatására.

Végül még a nem Newton-i folyadékok furcsaságait is láthattuk.

Nagyon fontosnak érzem azt, amit a fúziós energiáról szóló ismertetőt tartó fiatal kutatótól hallottunk. Több száz fizikusra és több ezer mérnökre, technikusra van szüksége ma és a közeljövőben Magyarországnak…

Kedves Tanítványaink! A pálya- és iskolaválasztáskor (is) gondoljatok a természettudományokra, a tudományos és a műszaki pályákra! 

A Wigner Fizikai Kutatóközpont által kínált foglalkozások a következők voltak: 1. „Nanogyémánt az orvostudomány szolgálatában” 2. „Hatékony fémanalízis, avagy miből van az ékszerem?” 3. „Múzeum a gyorsítóban – régészkedés protonokkal” 4. „Milyen messze van az űr?” 5. „Megmérjük a láthatatlant” – Részecskefizikai detektorok 6.  Adatközpont látogatás 7. „Egykristályok növesztése optikai kutatásokhoz / Atomok sorakozó” 8. „Új anyagokat építünk a jövő szolgálatában” 9. „Miről beszélgetnek az idegsejtek az agyban?” 10. „Komplex folyadékok - szemcsés anyagok” 11. „Radioaktív elemek környezetünkben: természetes és mesterséges radioaktivitás” 12. „Magfúzió - Kutatás egy fenntarthatóbb jövőért”.

Bebesi Dalma

Hunyadi Mátyás Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola

 2314 Halásztelek Somogyi Béla utca 50.      06-24-474-231

OM: 200708