Keresés az oldalon

Iskolánk kitűnő tanulója, Szögi Lili a 7. a osztályba jár. Szívesen versenyez minden tantárgyból kisdiák kora óta. Most a Tudásbajnokság c. versenyen a Pest megyei 7. helyet szerezte meg.
Gratulálunk!
 
 
szogi lili 

Sikeresen szerepelt egy nemzetközi rajzpályázaton a Hunyadi Mátyás Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola diákja, Miklósi Vivien Zoé. A 7. a osztályos tanuló  az iskolában bolgár nyelvet is tanul, s a bolgár nyelvtanár közvetítésével indult el a pályázaton, amelyen különdíjjal jutalmazták a munkáját.  Vivien nagyon szeret rajzolni, korábban már több elismerést kapott. 

A díjat május 9-én vette át  az Alapvető Jogok Biztosának Hivatalában. A pályázaton díjazott alkotásokat a napokban kiállítás keretében tekinthetik meg az érdeklődők az iskolában, majd országos turnéra indulnak a rajzok.

Gratulálunk Vivien legújabb sikeréhez!

V 0251

A Pangea Matematika Versenyt Magyarországon immár 10. alkalommal rendezték meg ebben a tanévben.

A verseny célja a matematika szórakoztató mivoltának bemutatása, a matematika megszerettetése. Továbbá célja a tehetséggondozás.

milan es matyi meg a tobbiek

A versenyen a 3-10. évfolyamos tanulók mérhetik össze tudásukat, akik száma az idén elérte a 25.775 főt. Iskolánkból 187 tanuló vett részt.

A megmérettetés 2 fordulóból állt: az iskolai forduló legjobbjai kerülhettek az országos döntőbe. 100%-os teljesítményt két 3. osztályos tanulónk ért el. A 3.574 harmadikos indulóból Kovács Milán és Tóth Mátyás az országos döntőbe került, ahol a 4. és 5. helyezést érték el és különdíjban részesültek.

kovacs milandijkiosztototh matyas 3a

Kapás Valéria

a verseny szervezője

Büszkék vagyunk nyolcadikos tanulóinkra, akik magyarból és matematikából is az országos átlag fölötti pontszámot értek el a központi írásbeli felvételi vizsgán.

Gratulálunk nekik!

Sárközy Luca 7.a osztályos tanulónk a Kazinczy-díj Alapítvány "Szép Magyar Beszéd" verseny területi fordulóján 1. helyezést ért el, ezzel tovább jutott az országos döntőbe.

Ebben a tanévben is megrendezték a már hagyományosnak számító matematikai versenyt a taksonyi Taksony Vezér Német Nemzetiségi Általános Iskolában. A megmérettetésen a Halásztelki Hunyadi Mátyás Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola diákja, Tóth Mátyás a harmadik helyen végzett.

A 3., 4. osztályosoknak szervezett területi versenyre a térség településeinek - Szigetszentmiklós, Dunaharaszti, Áporka, Halásztelek és Taksony – több ezer diákja közül választották ki a legjobb matematikusnak számító harminc tanulót.  

A Hunyadi iskolát két harmadik osztályos és egy negyedikes diák képviselte, közülük a 3. A osztály tanulója, Tóth Mátyás végzett a harmadik helyen.

Felkészítője, Kapás Valéria tanító elmondta, hogy a versenyen elsősorban logikai gondolkodást igénylő feladatokat kellett megoldani, ezért különösen fontosak az itt elért eredmények.

 A jövő hónapban tovább folytatódnak az országos és területi matematikai találkozók, s a fiatalok már most készülnek a Zrínyi és az Orchidea versenyre.

Kapás Valéria hangsúlyozta: egy-egy jó eredmény eléréséhez elengedhetetlen a diákok tehetsége, de szükség van a megfelelő motiváltságra, érdeklődésre is a tudáshoz, amit tehetséggondozással, külön foglalkozásokon fejlesztenek a pedagógusok.

Delbács Nauszika tanárnő szervezésének köszönhetően a Magyar Tudományos Akadémia Wigner Fizikai Kutatóközpontjának nyílt napján vettünk részt. A Hunyadi Iskola a téma iránt érdeklődő 8. osztályos, és gimnazista tanulói a Magyar Tudomány Ünnepe keretében látogattak el Csillebércre, az egykori Központi Fizikai Kutató Intézetbe.

A különböző iskolák tanulóit és kísérőiket a kutatóközpont igazgatója fogadta, mesélt nekik az intézmény múltjáról, majd a kutatóközpont munkatársai kíséretében 12 labort, és az Intézet adatközpontját nézhettük meg. Választásunk szerint 3-3 kutatóhelyet látogattunk meg 6-9 fős csoportokban, s az ott dolgozó kutatók elmagyarázták, mivel foglalkoznak, milyen kísérleteket végeznek. Először olyan laborban jártunk, ahol az egészségügyi vizsgálatokhoz hasonló röntgensugarakkal végeznek vizsgálatokat. A röntgensugarak segítségével meg tudják állapítani, hogy egy-egy tárgy, például egy kép festékei milyen anyagokból készültek, esetleg van-e egy másik kép is a látható festmény alatt.

Vendéglátónk mosolyogva válaszolt egyik tanítványunk kérdésére, miszerint, ők nem dolgozni, hanem tulajdonképpen játszani, legkedvesebb tevékenységüket végezni járnak a munkahelyükre. A készülék, amivel megnéztük egy ezüst(ként vásárolt) gyűrű alkotó anyagait, az ő két éves munkájának, fejlesztésének az eredménye, és ilyen sehol máshol nincs a világon.

Sétánk második állomásán a fúziós energia előállításával, ennek érdekes nehézségeivel ismerkedtünk. A gyerekek ismét hallhatták az örök törvényt, miszerint energiát előállítani nem lehet, csak valaminek a már meglévő energiáját tudjuk felhasználni. Ha az atommagon belüli részecskéket egyesítik, akkor nagy mennyiségű energia szabadul fel. Itt azt tanulmányozzák, hogyan lehetne ezt ipari körülmények között előállítani. A részecskék ütköztetéséhez ugyanis többek között hihetetlenül magas hőmérsékletre van szükség.

A következő állomáson a környezetünkben lévő természetes és a mesterséges sugárzásokról volt szó. Megnézhettük a kutatólabort, ahol a különböző sugárzó anyagokat is vizsgálják. Láttuk, védőeszközként milyen ólomból készült „téglákkal” vették körbe a mérőhelyeket, milyen mérőműszereket használnak. Itt a gyerekek a kézbe vehettek egy kicsi üvegcsét, amelyben higany volt, illetve megnézhették, hogyan folyik a higany a kicsi üveg tálkában, hogyan viselkedik a folyékony fém mozgatás hatására.

Végül még a nem Newton-i folyadékok furcsaságait is láthattuk.

Nagyon fontosnak érzem azt, amit a fúziós energiáról szóló ismertetőt tartó fiatal kutatótól hallottunk. Több száz fizikusra és több ezer mérnökre, technikusra van szüksége ma és a közeljövőben Magyarországnak…

Kedves Tanítványaink! A pálya- és iskolaválasztáskor (is) gondoljatok a természettudományokra, a tudományos és a műszaki pályákra! 

A Wigner Fizikai Kutatóközpont által kínált foglalkozások a következők voltak: 1. „Nanogyémánt az orvostudomány szolgálatában” 2. „Hatékony fémanalízis, avagy miből van az ékszerem?” 3. „Múzeum a gyorsítóban – régészkedés protonokkal” 4. „Milyen messze van az űr?” 5. „Megmérjük a láthatatlant” – Részecskefizikai detektorok 6.  Adatközpont látogatás 7. „Egykristályok növesztése optikai kutatásokhoz / Atomok sorakozó” 8. „Új anyagokat építünk a jövő szolgálatában” 9. „Miről beszélgetnek az idegsejtek az agyban?” 10. „Komplex folyadékok - szemcsés anyagok” 11. „Radioaktív elemek környezetünkben: természetes és mesterséges radioaktivitás” 12. „Magfúzió - Kutatás egy fenntarthatóbb jövőért”.

Bebesi Dalma

A szokásoktól eltérően szombaton is gyermekzsivajtól voltak hangosak január 6-án a Hunyadi iskola termei. Az iskolacsalogató keretében több mint száz gyermek és a szüleik ismerkedtek az intézménnyel, a pedagógusokkal. Olyan 6 évesek, akik szeptembertől már nem óvodába járnak, hanem kisdiákok lesznek.

Örökre meghatározhatják az ember életét azok az élmények, amelyeket az iskolában szerez, legyen az tudás, felnőttek, gyermekek közötti kapcsolat, egymás iránt érzett tisztelet vagy ennek az ellenkezője, egy-egy tantárgy szeretete. Jól tudták ezt azok a felelősen gondolkodó szülők, akik ellátogattak a Hunyadi iskolacsalogató rendezvényére.  

A színes programsorozat keretében Szerényiné Sándorházi Anikó igazgató bemutatta az iskolát a látogatóknak, akik ezt követően csoportokban, a jövendő elsősök osztályfőnökének irányításával, az alsós tanítók segítségével különböző programokon vettek részt.

A kicsik beültek az iskolapadba, és nagy örömmel válaszoltak az egér segítségével a digitális táblán feltett kérdésekre. Olyannyira tetszett nekik a foglalkozás, hogy alig akartak tovább menni, s átadni a helyüket a következő csoporttal érkező gyermekeknek. A digitális tábla egyébként sok szülőnek is újdonságnak számított, és a felnőttek is érdeklődéssel figyelték az „óra” menetét.

Egy másik tanteremben kézműves foglalkozáson vettek részt a gyermekek, a tornateremben műanyag ütővel kergették, terelgették a labdát hangos biztatások kíséretében. Nagyon ügyesek voltak az apróságok. Az aulában ez idő alatt egy másik csoport körjátékon énekelt, játszott.

Rendkívül érdeklődők, nyitottak, motiváltak voltak a gyermekek, látszik, hogy várják az iskolát, amiben remélhetőleg sok örömük telik szeptembertől.

(avagy: mindegy, hogy min utazunk, a lényeg, hogy haladjunk)

Hát ismét megrendeztük: immáron 5. alkalommal.  Lehetetlen is máshogy nézni ezt a művünket, mint NAGYON BÜSZKÉN! Minden egyes évben egyre ügyesebbek vagyunk és egyre több gyereket mozgatunk meg! A házi versenyünkön csúcsot döntöttünk: 29 indulónk volt! A helyzet azonban az, hogy egy szavalóverseny, csakúgy, mint a mesemondóverseny, a népdaléneklő verseny, a farsangi felvonulás, vagy a gyereknapi „Ki mit tud?”-unk nem csak a gyerekekről szól ám! Hanem a szülőkről, akik támogatják a kis és nagyobb pulyákat, fuvarozzák őket, lelket öntenek beléjük, noszogatnak és irányt mutatnak, a pedagógusok hadáról, akik a milliónyi tennivalót bevállalják, hogy egy színvonalas rendezvény összejöjjön és az” iskola a második otthonunk” zászló alatt masírozva fuvaroznak, lelket öntenek, noszogatnak, irányt mutatnak. Az Iskoláról, ami otthont ad a rendezvénynek, az. Alapítványról, Tankerületről, Önkormányzatról, akik erkölcsi és anyagi támogatásának köszönhetően vannak szép ajándékok, oklevelek, édesség és terülj-terülj asztalka a vendégeknek – pont, mint a mesében!

Na jó, a gyerekekről is szólnak e rendezvényeink J Azokról, akiknek csillog a szeme – mint a képeskönyvek illusztrációiban, akikben van érdeklődés, kedv és erő, hogy egy-egy ilyen kihívásnak megpróbáljanak megfelelni. Mert bizony mondom néktek, hogy igen nehéz a színpadon állni! Én már csak tudom – hisz sosem álltam ott és nem is szeretnék! J De vannak itt még győzelemre ítélt harcosok…

Ezen a szavalóversenyen, mint a tavalyin, vagy az azelőttieken gyönyörűek a versek. Gyönyörűek a gyerekek, akik többnyire díszbe öltözve ünnepként élik meg a különleges lehetőséget, hogy megmutathatják, mit tudnak. Még sosem ejtettünk szót azonban arról, hogy mi mozgatja ezeket a fényben táncoló kis lelkecskéket.

A motivációk színes spektruma szivárványként borul ránk: persze vannak pici ufók köztünk, akik a versek szépségéért, dallamáért,  mondanivalójáért tanulnak verset;  van, akit a beígért 5-ös  és dicséret mozgat; van, aki anyának-apának szeretne megfelelni, vagy azért jön, mert jött a Józsi, meg a Juli is és azt mondták, hogy jó buli lesz. Olyanról is hallottunk, akit a majdan kiosztásra kerülő csokika indított el az úton, és van, aki nemes egyszerűséggel győzni érkezett. Dicsőséget remélt. Mindannyian jó helyen jártak november 30-án és december 7-én a Hunyadi Mátyás Általános Iskola és Gimnázium Koncerttermében a házi és a területi angol nyelvi szavalóversenyen!

Reméljük, hogy mindannyian megtalálták, amit kerestek, vagy ha nem, hát van elég kitartásuk, hogy tovább keressenek, tovább dolgozzanak. Végül is fogunk mi még ilyen versenyt rendezni, lesz még szőlő, lesz még lágy kenyér….

Boldog Új Évet!

 

2017. területi angol szavaló verseny eredmények

Alsósok:

1. Dalányi Noel (Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola)

    Hague Dóra (Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola)

2. Kondor Zétény (Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola)

3. Kiss Natália (Széchenyi István Általános Iskola)

5-6. osztályosok:

1. Vadas Kinga (Hunyadi Mátyás Ált. Isk. és Gimn.)

    Hague Róbert Denis (Battyhány Kázmér Gimnázium)

2. Dányi Vivien (Hunyadi Mátyás Ált. Isk. és Gimn.)

3. Almási Bence (Hunyadi Mátyás Ált. Isk. és Gimn.)

7-8. osztályosok:

1. Ladjánszky Dániel (Baktay Ervin Gimnázium)

2. Sárközi Luca (Hunyadi Mátyás Ált. Isk. és Gimnázium)

3. Forgó Fanni (Hunyadi Mátyás Ált. Isk. és Gimn.)

Gimnazisták:

1. Faragó Emese (Baktay Ervin Gimnázium)

    Hermann Bianka (Hunyadi Mátyás Ált. Isk. és Gimn.)

2. Tarnóczy Vilmos (Hunyadi Mátyás Ált. Isk. és Gimn.)

3. Vizi Sarolta (Baktay Ervin Gimnázium)

Közönségdíjasok:

              Holodov Anna Katarina (Hunyadi Mátyás Gimnázium)

              Forrai Soma (Hunyadi Mátyás Gimnázium)

Hunyadi Mátyás Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola

 2314 Halásztelek Somogyi Béla utca 50.      06-24-474-231

OM: 200708